‘Samen-zijn’ zonder emoticon ?

Verrassend dat er in 2019 nog geen emoji voor bestaat!

Dat er anno 2019 nog geen emoticon voor ‘samen’ bestond verbaasde de enige Belgische pastafabrikant SOUBRY. Zowat elke mogelijke emotie krijgen we ‘verteld’ met 1 emoji, maar wanneer ‘samen’ verteld moet worden, komt er steevast knip-en-plakwerk aan te pas om de boodschap over te brengen met de bekende gele gezichtjes. Tot vandaag, want SOUBRY heeft de voorbije weken een aantal kandidaten voorgesteld aan de Facebook community en stelt trots de nagelnieuwe ‘Samen-emoticon’ voor.

Van 3 kanshebbers naar 1 winnaar

Via een grootschalige facebook campagne legde Soubry de 3 kandidaten voor aan de community. 3 weken lang konden de Belgen stemmen op hun favoriet. Maar liefst 1 350 stemmen werden uitgedeeld. Vandaag onthult Soubry de veruit populairste emoji die vanaf nu op soubry.be te downloaden is en dus door iedereen gebruikt kan worden. ‘Samen zijn’ vertel je dus nu gewoonweg als:

Samen-zijn voor de Belg* :

• 9 op 10 Belgen vinden ‘samen zijn met mensen die ze waarderen’ belangrijk.
  •  88% van de Belgen vindt ‘samen eten’ belangrijk.
  •  76% is volledig akkoord dat pasta een typische maaltijd is die naar ‘samen’ smaakt.

Wist je dat

• Soubry een merk is van bij ons ?
  • Soubry de enige pastafabrikant is in België ?
  • De 3 productievestigingen allemaal in Roeselare zijn ?
  • Soubry meer dan 400 collega’s tewerk stelt ?

*Online onderzoek uitgevoerd door onderzoeksbureau iVOX tussen 27 mei 2019 en 3 juni 2019 bij 1000 Belgen representatief op taal, geslacht, leeftijd en diploma.

Over Soubry

SOUBRY ? Dat is een merk van bij ons!

SOUBRY is een op en top Belgisch familiebedrijf en gaat sinds 1921 over van vader op zoon. Soubry stelt meer dan 400 werknemers tewerk en is de énige pastafabrikant in België. Alle pasta wordt gemaakt in 3 vestigingen in en rond Roeselare, West-Vlaanderen.

Soubry is nummer 1 in België voor meerdere soorten pasta, maar ook voor bloem. Daarnaast behoren ook griesmeel, beschuiten en allerlei afgeleide producten tot ons merk.

Onze missie ? Op lange termijn waarde creëren op een duurzame manier. Daarbij sta jij, als klant of consument, centraal. We houden ervan je te inspireren en jouw creativiteit te stimuleren met ons ruim product assortiment, tips en talrijke recepten. Relevante innovaties, rekening houdend met de feedback van de consument, verrijken continu ons aanbod. Kwaliteit en voedselveiligheid, met een bewuste kijk op gezonde voeding, zijn hierbij topprioriteit. Om dit alles te realiseren, zitten kennis, vakmanschap gecombineerd met passie en ervaring in het DNA van onze werknemers.