Wereld Emoticon Dag (17 juli)

Soubry introduceert nieuwe ‘samen’ emoji

Samen zijn met vrienden en familie is belangrijk. Daar zijn 9 op 10 Belgen het roerend over eens. In het kader van World Emoticon Day deed SOUBRY, marktleider en enige pastafabrikant in België, een bevraging* bij de Belgische bevolking om te achterhalen wat ‘samen’ betekent voor de Belg. Ook een goede emoticon voor ‘samen’ ontbreekt nog, daar wil Soubry graag werk van maken.

Wij Belgen zijn graag samen met vrienden of familie.

• Meer dan 8 op 10 Belgen geven – zoals te verwachten viel - massaal aan dat vriendschap een belangrijke rol speelt in hun leven.
  • 9 op 10 Belgen vinden ‘samen zijn met mensen die ze waarderen’ bovendien belangrijk.

Belgische vrouwen lopen hierbij op kop waarbij 52% een maximum score van 9 of 10 geeft aan het belang van vriendschappen in hun leven, bij mannen is dat 46%.

63% van de vrouwen vindt bovendien ‘samen zijn’ met hun vrienden uiterst belangrijk, terwijl dat bij de mannen 51% is.

Samen (pasta) eten hoort erbij.

• 88% van de Belgen vindt ‘samen eten’ belangrijk.
  • 76% is volledig akkoord dat pasta een typische maaltijd is die naar ‘samen’ smaakt.

Walen hechten hier nog meer belang aan  dan Vlamingen. Om het belang van samen te eten uit te drukken, geeft 32% van de Franstalige Belgen de maximumscore van 10, tegenover 24% van de Vlamingen.

Ook op de vraag of pasta een geschikte maaltijd is om samen met vrienden of familie te eten, zien we een opvallend verschil tussen de taalgroepen: Maar liefst 90% van de Franstalige landgenoten gaat daarmee akkoord, tegenover 66% van de Vlamingen.

Geen wonder dat de Franstaligen in ons land dan ook veruit de grootste pasta-eters zijn, zij eten gemiddeld 6,7 kg pasta per jaar, tegenover 4,1 kg per jaar bij de Vlamingen – die vaker naar de ‘traditionele’ aardappel grijpen.

Wanneer we de resultaten per leeftijdsgroep bekijken, zien we dat jongeren grotere fans zijn van pasta als ideale maaltijd om samen met familie of vrienden te eten. 84% gaat daarmee akkoord, tegenover 72% van de 55-plussers.

Samen emoticon

Omdat een ‘samen-emoticon’ nog niet bestaat, heeft SOUBRY nu in het kader van World Emoticon Day 3 voorstellen laten ontwikkelen, die de Belgische pastafabrikant voorlegt aan de bevolking. Op 17 juli kondigt SOUBRY de winnaar aan, en stelt de Belgische pastafabrikant die nieuwe ‘samen-emoticon’  beschikbaar via hun website.

Stemmen op je favoriete emoticon kan via de Soubry facebook pagina.

Arne Van Ongeval yourside
Over Soubry

SOUBRY ? Dat is een merk van bij ons!

SOUBRY is een op en top Belgisch familiebedrijf en gaat sinds 1921 over van vader op zoon. Soubry stelt meer dan 400 werknemers tewerk en is de énige pastafabrikant in België. Alle pasta wordt gemaakt in 3 vestigingen in en rond Roeselare, West-Vlaanderen.

Soubry is nummer 1 in België voor meerdere soorten pasta, maar ook voor bloem. Daarnaast behoren ook griesmeel, beschuiten en allerlei afgeleide producten tot ons merk.

Onze missie ? Op lange termijn waarde creëren op een duurzame manier. Daarbij sta jij, als klant of consument, centraal. We houden ervan je te inspireren en jouw creativiteit te stimuleren met ons ruim product assortiment, tips en talrijke recepten. Relevante innovaties, rekening houdend met de feedback van de consument, verrijken continu ons aanbod. Kwaliteit en voedselveiligheid, met een bewuste kijk op gezonde voeding, zijn hierbij topprioriteit. Om dit alles te realiseren, zitten kennis, vakmanschap gecombineerd met passie en ervaring in het DNA van onze werknemers.