Wereld Pasta Dag - Soubry doneert 70.000 porties pasta

‘pasta is een voedzame basismaaltijd: elke Belg mag daarvan genieten ’

• Voor het derde jaar op rij doneert Soubry pasta aan Resto Du Coeur
  • 25 oktober: Wereld Pasta Dag
  • 17 oktober: Werelddag van het Verzet tegen Armoede

1,8 miljoen Belgen hebben een inkomen dat onder de armoedegrens ligt. Naast het zich onthouden van alle ‘extra’s’ moeten deze gezinnen ook besparen op voeding. Wie honger heeft, kan aanschuiven bij Restos Du Coeur. Hun 670.000 maaltijden en 250.000 voedselpakketten per jaar zijn voor veel Belgen vaak een eerste stap in het vinden van een structurele oplossing.   Soubry schuift mee aan tafel met Restos du Coeur. Voor het derde jaar op rij schenkt de enige Belgische pastafabrikant 7 ton pasta – goed voor 70.000 porties  als basis voor een lekkere en voedzame maaltijd.

Michel Soubry, CEO van Soubry: “ ’Samen zijn’ is voor Soubry een deel van ons DNA. Dat mag geen lege uitspraak zijn.  Door onze samenwerking met Resto du Coeur hopen we mensen samen te brengen en hongerige magen te vullen op een lekkere en voedzame manier. In het kader van Wereld Pasta Dag doneren we  7 ton pasta – goed voor 70 000 porties. Dat is onze manier om solidair te zijn met hen die het echt nodig hebben. “

‘Samen zijn’ in de strijd tegen armoede

Het Belgische familiebedrijf Soubry zegt het zelf: ‘Soubry smaakt naar samen’. Resto Du Coeur speelt ook een belangrijke rol in het samenbrengen van mensen die vechten tegen armoede. Door hen dagelijks een gezonde en voedzame maaltijd aan te bieden in één van hun 15 restaurants, maar ook door het samenbrengen van mensen die anders isolement riskeren.

“Soubry is voor ons een structurele partner,” zegt Patrick Dejace, Directeur bij Restos Du Coeur. “Dat soort engagement is belangrijk. Vroeger mochten we van verschillende bedrijven af en toe ‘overschotten’ ontvangen. Die verdwijnen steeds meer, want productieprocessen worden steeds efficiënter. Partners die ons bewust en structureel ondersteunen zijn van onschatbare waarde. Zij maken het mogelijk om mensen in nood te kunnen blijven ondersteunen. 7 ton Soubry pasta, daarmee bereiden we 70.000 maaltijden. Dat is prachtig.”

Belgische bloggers mee in de frontlinie

Om hun steun te betuigen op werelddag tegen verdoken armoede, publiceerden een aantal Belgische bloggers een pastarecept op basis van restjes in hun kasten en frigo’s. Soubry deelt hun recepten op soubry.be. Je kan ze ook terugvinden door te zoeken op #RestosSoubry en op onderstaande links:

Mama van vijf:

Pasta met paprikasaus, gestampte pistachenootjes en grana padano

Pasta met kikkererwten en ansjovis

Ester Depret:

Penne met zalm en kerstomaatjes

Avocado van de duivel:

Penne met courgette-parmesaanchips en gebakken ricotta

As cooked by Ginger:

Pasta met scampi, courgette en tomaat

Meersmaak:

Pasta met ontbijtspek, weense worstjes en brocolli

Proefmee:

Pasta carbonara à la Nikki

Karolien Vanoppen:

Capellini met courgette, tomaat en avocado

Wie dit project graag ook wilt steunen, kan altijd doneren aan Restos Du Coeur of zelf een pastarecept met restjes delen op de eigen kanalen met de hashtag #RestosSoubry.

Over Soubry

SOUBRY ? Dat is een merk van bij ons!

SOUBRY is een op en top Belgisch familiebedrijf en gaat sinds 1921 over van vader op zoon. Soubry stelt meer dan 400 werknemers tewerk en is de énige pastafabrikant in België. Alle pasta wordt gemaakt in 3 vestigingen in en rond Roeselare, West-Vlaanderen.

Soubry is nummer 1 in België voor meerdere soorten pasta, maar ook voor bloem. Daarnaast behoren ook griesmeel, beschuiten en allerlei afgeleide producten tot ons merk.

Onze missie ? Op lange termijn waarde creëren op een duurzame manier. Daarbij sta jij, als klant of consument, centraal. We houden ervan je te inspireren en jouw creativiteit te stimuleren met ons ruim product assortiment, tips en talrijke recepten. Relevante innovaties, rekening houdend met de feedback van de consument, verrijken continu ons aanbod. Kwaliteit en voedselveiligheid, met een bewuste kijk op gezonde voeding, zijn hierbij topprioriteit. Om dit alles te realiseren, zitten kennis, vakmanschap gecombineerd met passie en ervaring in het DNA van onze werknemers.